2021-2022 სასწ. წელი
კომპიუტერული ტექნოლოგიების (ისტ) სწავლების მიზნები
ეროვნულ სასწავლო გეგმაში ინფორმაციულ-საკომნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლება მოიაზრება, როგორც დამოუკიდებელ საგნად, ასევე, სხვა სასწავლო დისციპლინებთან ინტეგრირებით, რაც მიზნად ისახავს მოსწავლეთათვის შემდეგიზოგადი უნარებისა და აზროვნების ტიპების განვითარებას:
სასწავლო დისციპლინებში ისტ-ის ინტეგრაციას შეუძლია მთლიანად შეცვალოს მოსწავლეთა სასწავლო გარემო და მოახდინოს სასწავლო პროცესის სრული ტრანსფორმაცია. ის შესაძლოა გახდეს მნიშვნელოვანი ფაქტორი მოსწავლეებში
თვითშეფასების უნარის განვითარებისა და სწავლისადმი დადებითი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბების კუთხით.
ისტ-ის შემოქმედებით გამოყენებას აქვს პოტენციალი განუვითაროს მოსწავლეებს მაღალი დონის სააზროვნო უნარები, ხელს უწყობს რა მათ თვითრეგულირებად და თვითმოტივირებად მსწავლელებად ჩამოყალიბებაში
- გაგება - ისტ-ის საშუალებების და მათი ფუნქციონირების შესახებ ფაქტების, ცნებებისა და იდეების ცოდნა, მათი დანიშნულების ინტერპრეტირება და ერთმანეთთან შედარება
- კომუნიკაცია - ისტ-ის საშუალებების გამოყენება ინფორმაციის მიღების, მოპოვებისა და გაცვლა/გაზიარების მიზნით
- ანალიტიკური აზროვნება - ისტ-ის საშუალებათა შეფასება, უკვე მოცემულ ან მოპოვებულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით, მათ შორის კანონზომიერებების დადგენა, შემადგენელი კომპონენტების ამოცნობა, ფრაგმენტების ორგანიზება
- სინთეზური აზროვნება - ისტ-ის საშუალებებით ინფორმაციის დიდი მოცულობიდან საჭირო ფრაგმენტების ამორჩევა და მათი ერთმანეთთან მიზნობრივი დაკავშირება
- შემოქმედებითი აზროვნება - ისტ-ის საშუალებების გამოყენებით რეალობიდან მომდინარე პრობლემების გადაჭრის ეფექტური გზების პოვნა, ახალი კითხვების დასმა და მათზე პასუხების მოძიება
- კრიტიკული აზროვნება - უკვე მოცემული, ან მის მიერ მოპოვებული ინფორმაციის შეფასება შინაარსის, დანიშნულების, ხარისხისა და სანდოობის მიხედვით
თვითშეფასების უნარის განვითარებისა და სწავლისადმი დადებითი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბების კუთხით.
ისტ-ის შემოქმედებით გამოყენებას აქვს პოტენციალი განუვითაროს მოსწავლეებს მაღალი დონის სააზროვნო უნარები, ხელს უწყობს რა მათ თვითრეგულირებად და თვითმოტივირებად მსწავლელებად ჩამოყალიბებაში
No comments:
Post a Comment