გკვეთილის გეგმა, შეფასების რუბრიკები

2021-2022 სასწ. წელი

IV კლასის მოსწავლის განმავითარებელი შეფასების მაგალითები (წყარო https://edu.aris.ge)

ი ს ტ ი – ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

სუსტი – უჭირს გააზრება კომპიუტერის ძირითადი ნაწილების: ინფორმაციის შესაყვანი პორტი; ინფორმაციის დასამუშავებელი მოწყობილობა; მეხსიერება; ინფორმაციის გამოსატანი პორტი; კომპიუტერის დამატებითი მოწყობილობები: კლავიატურა, მაუსი, მონიტორი და ა.შ.; როგორ მუშაობს კომპიუტერი.

უჭირს ალგორითმის არსის გააზრება და დამოუკიდებლად შემუშავება; ვიზუალური პროგრამირების code.org პლატფორმების გამოყენება და მარტივი პროგრამების შექმნა; პროგრამული კოდში შეცდომის პოვნა და მუშაობის შედეგის განსაზღვრა; პროგრამირების ფუნქციების (მაგ.: ციკლები, ოპერატორები…) მიზნობრივად გამოყენება.

უჭირს ტექსტური რედაქტორი (Microsoft Word); ტექსტური რედაქტორის მიზნობრივი გამოყენება.

გაჭირვებით აცნობიერებს ციფრულ სამყაროში საკუთარი და სხვისი უფლებებს.

ძლიერი – იცის კომპიუტერის ძირითადი ნაწილები: ინფორმაციის შესაყვანი პორტი; ინფორმაციის დასამუშავებელი მოწყობილობა; მეხსიერება; ინფორმაციის გამოსატანი პორტი; კომპიუტერის დამატებითი მოწყობილობები: კლავიატურა, მაუსი, მონიტორი და ა.შ.; როგორ მუშაობს კომპიუტერი.

შეუძლია ალგორითმის არსის გააზრება და დამოუკიდებლად შემუშავება; ვიზუალური პროგრამირების code.org პლატფორმების გამოყენება და მარტივი პროგრამების შექმნა; პროგრამული კოდში შეცდომის პოვნა და მუშაობის შედეგის განსაზღვრა; პროგრამირების ფუნქციების (მაგ.: ციკლები, ოპერატორები…) მიზნობრივად გამოყენება.

შეუძლია კომპიუტერული პროგრამის ინტერფეისთან დამოუკიდებლად მუშაობა; კომპიუტერული ინტერფესის გამოყენებით სხვადასხვა სამუშაოს შესრულება. ტექსტური რედაქტორი (Microsoft Word); ტექსტური რედაქტორის მიზნობრივი გამოყენება.
ციფრულ სამყაროში საკუთარი და სხვისი უფლებების გაცნობიერება და დაცვა; · საავტორო უფლებების დაცვა, სხვისი ნამუშევრის სათანადოდ გამოყენება.


2020-2021 სასწ. წელი 
გაკვეთილის გეგმები



დავალება 1: "ჩემი სახლის და ეზოს გეგმა" (პროგრამა MS Word)

შეფასების რუბრიკა
  1. ტექსტის სწორება ცენტრში, მარცხნივ  – 2 ქულა
  2. ფორმულის 1/2–ს , გამრავლების და m2 – ის ჩასმა – 3 ქულა
  3. ფიგურების ჩასმა გაფერადება – 2 ქულა
  4. ტექსტური უჯრების ჩასმა და ტექსტირ ჩასმა ფიგურაზე  – 2 ქულა
  5. შექმნილი ნახატის ფერები შეესაბამება დავალებას – 1 ქულა


დავალება 2: „
მზის სისტემის პლანეტები“  (პროგრამა PowerPoint)

შეფასების რუბრიკა

1.     საპრეზენტაციო პროგრამაში სლაიდების შექმნა, ყველა სხვადასხვა დიზაინის - 2 ქულა

2.     ფოტოების და ტექსტის ჩასმა სლაიდში (პირველ სლაიდზე სათაური, ბოლო სლაიდზე ავტორის სახელი, გვარი) - 2 ქ
3.      ანიმაციების შექმნა ყველა ობიექტზე - 2 ქ
4.      ანიმაციების ჩვენების ავტომატურ რეჟიმში გაშვება -2 ქ
5.      დოკუმენტის შენახვა ვიდეო ფორმატით -2 ქ


განმსაზღვრელი შეფასება



ქულა

შეფასების კრიტერიუმები

1-2

არ ერთვება საგაკვეთილო პროცესში. ვერ აცნობიერებს სხვადასხვა ციფრული საშუალებების დანიშნულებას. არ იცის კომპიუტერის სწორად ჩართვა-გამორთვა.                                                               

3-4

უჭირს საგაკვეთილო პროცესში ჩართვა. იცის  სხვადასხვა ციფრული საშუალებების დანიშნულება. უჭირს კომპიუტერის სწორად ჩართვა-გამორთვა.                                                               

5-6

ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში. ხარვეზებით ასრულებს დავალებებს. თეორიული მასალა იცის ნაკლებად.

7

ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში.  თეორიული მასალა იცის ხარვეზებით. ასრულებს მითითებულ დავალებებს.

8

იცის თეორიული მასალა. ასრულებს დავალებებს.

ციფრული მასალის შექმნისას არ შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული  საშუალებების შერჩევა და გამოყენება

9

ყოველთვის იცის თეორიული მასალა. ასრულებს მითითებულ დავალებებს.

ციფრული მასალის შექმნისას შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება

10

სისტემატიურად იცის თეორიული მასალა. სრულყოფილად ასრულებს მითითებულ დავალებებს. აკეთებს სწორ და გააზრებულ დასკვნებს ციფრული მასალის შერჩევა-გამოყენების დროს. მასალის სტრუქტურის შექმნისას გამოიყენებს სახვადასხვა ფუნქციურ შესაძლებლობებს.



No comments:

Post a Comment